Menno

Service Engineer

"Een Service-engineer moet kennis hebben van alle aspecten van engineering. Daarom is mijn functie zo veelzijdig."

Service engineer Menno startte in 2016 bij Hoppenbrouwers als monteur met de wens om door te kunnen groeien. “Deze mogelijkheid was er bij Hoppenbrouwers, dus de kansen lagen voor mij open. Als ik mezelf kon bewijzen mocht ik doorgroeien binnen het bedrijf. Zo begon ik als Monteur, werd later servicemonteur en daarna kon ik de stap zetten naar service engineering.”

Menno begon via een detacheringsbureau bij Hoppenbrouwers op de afdeling water. Dat beviel zo goed dat hij besloot om de overstap naar Hoppenbrouwers als vaste werkgever te maken. “Het beviel aan beide kanten goed. Door de bedrijfsstructuur vond ik het fijn werken en je wordt ook heel vrij gelaten in je werk. Hoppenbrouwers heeft veel vertrouwen in haar personeel waardoor je veel verantwoordelijkheden krijgt. Ik heb onderdeel mogen zijn van veel verschillende projecten. Op dit moment werk ik bijvoorbeeld aan projecten voor een afvalwaterzuivering en voor een drinkwaterzuivering”, vertelt Menno.

Veelzijdige functie

Menno

Service Engineer

"Ik heb echt een heel veelzijdige functie. Als service engineer moet je van alle aspecten van engineering iets afweten. Je moet kennis hebben van zowel hardware als software, én je moet oplossingsgericht kunnen denken. Ik stel installaties in bedrijf en los storingen op wanneer die zich voordoen. Op het moment dat de monteurs de installatie hebben afgerond en de software door de software engineers is geschreven, kom ik in beeld. Dan begint voor mij het echte werk: de hardware en software moeten samengevoegd worden, en de complete installatie wordt voor het eerst opgestart. Op dat moment test ik of alles daadwerkelijk werkt zoals we het vooraf hebben bedacht. Je wilt de installatie zo snel én zo goed mogelijk draaiende krijgen en dat maakt het werk uitdagend en superinteressant."

Een adviserende rol

“Bij een project waar ik nu werk heeft de projectleider van de opdrachtgever, waar ik al eens eerder mee samengewerkt heb, specifiek om mij gevraagd. Dat geeft je echt het gevoel dat je een goede indruk achter gelaten hebt. Het is fijn om te weten dat ze jouw werk waarderen en dat dat ene stapje dat je extra zet ook in goede aarde valt.” En dat stapje extra zetten vinden we bij Hoppenbrouwers heel belangrijk. We willen onze klanten graag ontzorgen en met de kwalitatief beste oplossing komen voor hun technische vraagstuk. Menno: “We denken graag met de klant mee. Als we zien dat iets beter kan geven we dit aan en komen we met verschillende opties. Ik heb als service engineer dus eigenlijk ook een adviserende rol, niet alleen bij in bedrijf stellingen, maar ook bij storingen. Het is dan ook extra fijn dat ons advies vaak wordt gewaardeerd.”

Word jij de nieuwe collega van Menno?

Bekijk vacatures